HämSK on järjestämässä tänä syksynä simultaanin yhtenä juhlavuoden osatapahtumana kerhon täyttäessä 100v tänä vuonna. Simultaanin antajaksi on lupautunut Vilka Sipilä. Olen eläissäni osallistunut simultaaniin vain kaksi kertaa (Jouni Yrjölä -80 luvulla ja Tomi Nybäck 2000-luvun alkuvuosina). Molemmat simultaanit pelattiin ilman kelloja ja pelaajat oli ringissä, simultaanin antajalla oli valkeat kaikissa peleissä. Alustavasti puhuttiin Vilkan kanssa ilman kelloja. Olen joskus lukenut jostain, että simultaaneja on toteutettu myös kelloilla? Tietääkö/muistaako joku, miten ajat voi olla, jos päädytäänkin siihen, että kelloja käytetään? Todennäköisesti emme käytä kelloja, mutta tulevaisuutta silmälläpitäen mielenkiinnosta kysyn.
Jos jollain on tietoa, otan vastaan etukäteen jo kiittäen. Voi vastata tähän tai suoraan mulle, alla yhteystietoni.
Simo Torkkola, Hämeenlinnan Shakkikerho, puh 041-507 9190 simo.torkkola@gmail.com
Simultaanin järjestäminen tänä syksynä
-
-
Re: Simultaanin järjestäminen tänä syksynä
Päädyimme normaalikäytäntöön eli ei kelloja simultaanissa. Paitsi jos osa peleistä kestääkin kovin pitkään ja aikataulut tulee vastaan (kiinteistön hälyt menee päälle illalla tiettyyn aikaan),tällöin lopussa molemmille esim 20+20min tai 15+15min.